Kotki Obecnie uczymy się…

                                            MARZEC 2019

Krąg tematyczny: „Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Utrwalenie pojęcia „para”.
  • Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny.
  • Czerpanie radości z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno-dekoracyjnym.
  • Wdrażanie dzieci do współdziałania i współpracy.

Krąg tematyczny: „Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z aktualną porą roku.
  • Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa.
  • Ćwiczenia rozwijające sprawność fizyczną i aparatu oddechowego.

Krąg tematyczny: „Słychać śpiew wśród drzew i chmur-to artystów ptasich chór”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Zachęcanie do systematycznej obserwacji świata przyrody, dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii.
  • Doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych.
  • Poznanie kształtu niektórych figur geometrycznych.

Krąg tematyczny: „Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Dostrzeganie zmian we własnej osobie (cechy jakościowe i ilościowe).
  • Nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie obszaru własnego „ja”.
  • Uświadomienie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu.
  • Doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na konkretny temat.

 

                                                             LUTY 2019

Krąg tematyczny:”Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych.
• Obserwacja pracy ludzi wykonujących różne zawody w bliskim otoczeniu przedszkola.
• Nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy.
• Poznanie różnych rodzajów placówek handlowych i ich asortymentu.

Krąg tematyczny: „Ferie to jest supersprawa, odpoczynek i zabawa”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu.
• Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci.
• Wzbogacanie wiedzy o sportach zimowych i zabawach na śniegu.

Krąg tematyczny: „Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Rozróżnianie pojazdów poruszających się na lądzie, na wodzie, w powietrzu.
• Składanie prostych konstrukcji z papieru.
• Stworzenie okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i na wodzie w toku zabaw badawczych.
• Rozwijanie zdolności uważnego słuchania wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.

Krąg tematyczny:”Taki nastrój jest w teatrze,że zachwycam się, gdy patrzę”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Rozwijanie aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego rodzaju materiału.
• Bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role.
• Poznawanie tekstów bajek, dostrzeganie podobieństw między nimi.

 

STYCZEŃ 2019

Krąg tematyczny: „Nowy Rok się właśnie zaczął, już z radości wszyscy skaczą”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Dostrzeganie występowania zdarzeń czasowych, pór roku, miesięcy, zapoznanie dzieci z nazwami.
  • Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania się rytmów i sekwencji czasowych.
  • Poznawanie utworów literackich o wartościach wychowawczych.
  • Udział w uroczystościach przedszkolnych organizowanych dla wszystkich dzieci.

Krąg tematyczny: „Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali rycerze”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności twórczej.
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
  •  Stwarzanie okazji do wspólnych działań w zabawie.

Krąg tematyczny: „Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie zdolności mówienia o uczuciach.
  • Wspieranie dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu i miłości do najbliższych.
  • Umożliwienie wykonania własnoręcznie prezentów.
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.

Krąg tematyczny: „Co marzenia to marzenia, wnet się życie nasze zmienia”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wyrażanie własnych myśli i życzeń.
  • Dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych.
  • Dostrzeganie potrzeb, marzeń innych ludzi.

GRUDZIEŃ 2018

Krąg tematyczny: „Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci.
  • Wzbogacanie wiedzy przez przeprowadzanie doświadczeń i zabawy badawcze.
  • Poznanie najlepszych utworów literatury dla dzieci.

Krąg tematyczny: „Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za najbliższe otoczenie, porządek i czystość w nim panujące.
  • Poznanie czynności gospodarczych wykonywanych w domu.
  • Zaangażowanie w czynności prospołeczne.

Krąg tematyczny: „W całym domu pachnie lasem, to już święta są za pasem”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wprowadzenie świątecznego nastroju.
  • Przybliżenie dzieciom tradycji świątecznych Bożego Naradzenia.
  • Estetyczne wykonywanie ozdób choinkowych, czynny udział w dekoracji drzewka świątecznego i sali.
  • Integrowanie dzieci i ich rodzin z przedszkolem.

 

LISTOPAD 2018

Krąg tematyczny: „Mały człowiek, czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Stwarzanie okazji do czynienia dobrych uczynków
  • Zwrócenie baczniejszej uwagi na przejawy życzliwości, uczynności i uprzejmości
  • Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania
  • Tworzenie miłej atmosfery i przyjaznych stosunków wśród dzieci

Krąg tematyczny: „Hula, psoci i hałasuje, to jesienny wiatr figluje”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozbudzanie ciekawości i dociekliwości badawczej
  • Budowanie prostych konstrukcji latających
  • Konstruowanie instrumentów wydających dźwięki, dętych
  • Bogacenie czynnego słownika dzieci

Krąg tematyczny: „Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozumienie potrzeby ubierania się stosownie do panujących warunków pogodowych
  • Rozbudzenie postawy badacza zjawisk przyrodniczych i fizycznych
  • Bogacenie doświadczeń estetycznych i twórczych

Krąg tematyczny: „Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Oswajanie strachu przed nieznanym i własną wybujałą wyobraźnią
  • Doskonalenie znajomości kolorów i barw
  • Poznanie zwierząt prowadzących nocny tryb życia
  • Nabieranie pewności w wypowiadaniu własnego zdania w rozmowie na określony temat

 

 

 

PAŹDZIERNIK 2018

Krąg tematyczny: „Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Zapoznanie z miejscem pochodzenia owoców – sadem
• Kojarzenie owoców z drzewami, na których rosną
• Poznanie różnych sposobów przechowywania i spożywania owoców

Krąg tematyczny: „Witaminy, hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody
• Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych
• Kształtowanie intuicji matematycznych
• Wyczulenie na regularności w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów

Krąg tematyczny: „Liście malowane, pod drzewami rozsypane”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Dostrzeżenie zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu naturalnym
• Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo owoców parkowych i leśnych
• Dostrzeżenie różnorodności kształtów i kolorów liści
• Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania

Krąg tematyczny: „Las szumi jesiennie, już robi się sennie”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka
• Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów
• Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej
• Rozbudzanie poczucia estetyki

 

WRZESIEŃ 2018

Krąg tematyczny: Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Zapoznanie się dzieci z nauczycielem oraz dzieci w obrębie grupy, a także z salą.
• Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem.
• Poznanie podstawowych pomieszczeń przedszkola (sala, szatnia, korytarz) i ich funkcji.
• Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i budowaniu dobrego samopoczucia.
• Wzbudzenie zaufania do nauczyciela i innych dzieci.

Krąg tematyczny: W moim domu nie nudzi się nikomu

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Rozwijanie zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny
sposób.
• Nauka bezpiecznego poruszania się po schodach.
• Wdrażanie do racjonalnego wykorzystania czasu na zabawę i porządki po zabawie.
• Kształtowanie pozytywnego, pełnego ciekawości stosunku do roślin i zwierząt.

Krąg tematyczny: Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu i
poza nim.
• Poznanie ogrodu przedszkolnego i zasad tam obowiązujących.
• Rozszerzenie zasobu słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego.
• Doskonalenie analizatora słuchowego, wyodrębnianie, rozróżnianie i nazywanie dźwięków z otoczenia.

Krąg tematyczny: Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych.
• Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych.
• Wdrażanie do samodzielności.